mandag, oktober 02, 2006

Hei og hopp din sopp!

Det er så mange følelser som liksom bare overstrømmer meg. Så da ler jeg litt, også gråter jeg litt. Det er så fint. Masse følelser har jeg. Også snakker jeg litt med mine medsammensvorne, (andre kvinner) og sitter i en ring og drikker te. Kanskje det er fordi jeg får mensen snart. (Dumme, dumme mannen, hørte jeg du tenke æsj? Hvis du nå synes det er rart at jeg kan høre hva du tenker, så kalles det kvinnelig intuisjon. Kjipt for deg med andre ord.) Menstruasjon er helt naturlig nemlig, så da snakker jeg masse om det også, egentlig hele tiden. Vi kan bære fram barn, og det kan ikke menn, og barna får vårt etternavn selvfølgelig.

I går så vi ”Stolthet og Fordom.” Tenk at en film kan være så fin uten at noen engang kysser i hele filmen! Så da gråt jeg litt da og. Også lo jeg mest. Jeg ble så ufattelig rørt, hovedpersonen trosset alle - sin mor, sin familie, de påsatte kravene fra samfunnet, og ektet den mannen hun virkelig elsket. Heldigvis var han pen og kjemperik, men det var helt tilfeldig selvfølgelig. Selv på den tiden valgte hun kjærligheten, og det var så uendelig vakkert.

Venninnen min ringte meg og spurte hvordan jeg hadde det. Da sa jeg at hvis hun ikke kunne skjønne hvordan jeg hadde det, ja da kunne det være det samme, så la jeg på.

Jeg er skadet. De lærde strides, men jeg liker å referere til det som en treningsskade/ overbelastning, det høres tøft ut, så jeg får ikke trent så mye disse dagene, men jeg har hørt at hvis man løfter armene opp og ned mens man går så forbrenner man 60% mer kalorier. Så da gjør jeg det, hele tiden. En skulle trodd det så dumt ut, men det ser faktisk litt kult ut.

Vi hører masse på Celine Dion om dagen. Det er så fantastisk! Jeg hadde nesten glemt henne, men det gleder meg at jeg fremdeles kan alle sangene hennes på rams, så da står jeg i stua og mimer. Celine kan få sagt det! Så da gråter jeg litt, også ler jeg litt. Det er så deilig å kunne gå til sitt indre barn igjen, og høre på musikk som kanskje ikke regnes som kvalitetsmusikk, og gi blaffen i kravene vår tid pålegger oss kvinner om det såkalte perfekte. Så da synger vi med og snakker masse om at alle gutter er så utrolig teite! (Oki, kanskje ikke ALLE da, det finnes noen ytterst unntak. Tihi;) )



En venninne av meg sa at personligheten min så smått begynner å bære preg av at jeg de siste seks ukene bare har bodd i hus med jenter. Da sa jeg bare hææææ? Også lo jeg litt, også gråt jeg litt.

Nuss fra Vilde XOXOXOX!!

11 kommentarer:

Kristin Storrusten sa...

Nå er krigen erklært. Forbered deg på tomatkasting og illsinte terrortelefoner fulle av antrax og toskaer. Dette blir ikke pent.

Kristin Storrusten sa...

Jeg smiler egentlig litt for mye på det portrettbildet for å komme med slike trusler. Dust.

Vilde sa...

Jeg har alltid misstrivdes sterkt i krig. Aldri helt hatt sansen for det. Refererer til kommentar på din blogg. Håper på snarlig våpenhvile.

Kristin Storrusten sa...

Æsj, våpenhvilen er akseptert. Her er Mr.Darcy nok til oss alle.

døgnvill sa...

vilde vilde vilde..jeg tror det er på tide du kommer hjem til meg! jeg tror det er til ditt eget beste..

Sissel sa...

NEINEINEI! BLIIII! Ikke ødelegg vårt perfekte lille KVINNELIGE felleskap. Du vet at du må barbere deg på beina der ute i den store verden?

KjederMegPåJobb sa...

En uke i jentekåken din og jeg er sikker på at jeg får mensen jeg også. Huff.

Skummelt at du kan lese tanker forresten. Huff.

Britt M. sa...

*Grøss* Dette bringer tilbake vage minner fra min egen jentekollektivtid. 4 x pms, ikke bra!

Vilde sa...

Kristin: Takk for en verdig krig. Det var gøy så lenge det varte, den lille tiden før jeg kastet meg på kne i krampegråt.

Emma: Jupp! Vi ses jo kjempestraks:)

Sissel: Tror du jeg vil forlate verdens beste kolibrier og bli all by myself??

Isak: Du hadde neppe overlevd den uka, skal jeg si deg. Tihi.

Britt: Ikke sant?? Tidvis redd for mitt eget liv og psyke.

Mårds sa...

haha!!! ;D
me for å være ærlig: unntak er ikke et unntak...;P

Vilde sa...

Hanne: Hehe ;) Jeg strør bare runt meg med ubegrunnet(?) smiger.

Anne: Du vet du ikke skulle tatt det siste vinglasset i går, når du begynner å gråte av Dagbladet i dag. Joda.