mandag, september 18, 2006

"Neighbours"

Av mangel på tv i leiligheten må vi finne på andre ting å gjøre. Mye tid blir derfor brukt på å betrakte naboenes daglige gjøremål. Unormalt mye tid, ville kanskje vært naboenes reaksjon, om de var klar over det. ”Kommer ikke Hotel Cæsar til oss, må vi komme til Hotel Cæsar” pleier jeg å si til de andre, uten at noen av oss egentlig skjønner hva jeg mener.

Jeg har allerede nevnt Ugly Naked Guy. Han er tidvis forferdelig underholdende, men i det siste har han vært skuffende mye påkledd. (Jada, selv om jeg karakteriserer han som stygg er jeg da fremdeles en kvinne!) Nå er det hans forhold til verandaen som er mer interessant. Der har du ett unormalt forhold. Han sitter på den til alle døgnets tider med et sykelig blikk. Stakkars kona, hun flyr rundt i huset dagen lang og vet ikke helt hvordan konkurrere med verandaen. To ganger i året drar de til Costa del Sol og blir nyforelska. Men med ett er det tilbake til Verandaen og den brutale virkelighet; en ektemann, en kone, en veranda. De to siste setningene er vel strengt tatt bare antagelser.

Litt lenger opp i gata, tilsynelatende skjermet fra trekantdramaets utfoldelse, holder Bitchen til. Dette lite flatterende tilnavnet så dagens lys etter en liten uoverensstemmelse grunnet en bitte liten brannalarmutløsning på innflytningsfesten vår. Hun lever et usannsynlig kjedelig liv, eneste grunn til at jeg i det hele tatt nevner henne er fordi jeg mistenker at Ugly Naked Guy har et godt øye til henne, og at det er derfor han tilbringer en så unormalt stor del av livet sitt på en ikke engang fin veranda. Når jeg tidligere i teksten antydet at det var fordi han var forelsket i verandaen sin, gikk det plutselig opp for meg at det hadde vært litt lite sannsynlig, selv for Ugly Naked Guy å være. Så det at han er betatt av Bitchen høres mer troverdig ut. (Selvom jeg også har problemer med å tro det.)

Med andre ord, vi har løpende abonnement på et realitydrama uten lisens. Problemet oppstår når søndagsgjesten vår (Ja, vi har fast søndagsgjest. Ikke spør. De jeg bor med er ikke fra Oslo.) er på besøk og en av oss kommer til skade for å rope: ”Shit ass, sjekk han kjekke Bitchen har på besøk, nå kan du tro Ugly Naked Guy blir sjalu, kanskje kona endelig får verandaen i fred!” Oppstår det da et forklaringsproblem? Erfaringsmessig, ja.

6 kommentarer:

døgnvill sa...

Dette høres egentlig litt mer underholdende ut enn TV om jeg skal si det selv.. Trekantdrama i levende live!

Kristin Storrusten sa...

Er du ikke bergenser? Jeg var helt sikker på at du var bergenser, og gråt bitre tårer over at jeg ikke hadde dratt vestover. Så får du si fra når du er i tigerstaden, så kan du komme og titte på våre naboer. De har blottet seg flere ganger, så det er en evig moro.

Vilde sa...

Nei, jeg er fra Oslo, nærmere bestemt Majorstua:) (noen ganger litt lenger opp.) Planen var jo egentlig å begynne på litt.vit. i Oslo, men plutselig dro jeg til Bergen istedet. Tenk det, sjebnens ironi. Gleder meg til å se flere blottende naboer.

Chrisj sa...

Oi, jeg kjenner meg så igjen i denne situasjonen! Blir du fryktelig fornærmet om jeg skriver en lignende post på min mye mindre populære blogg? Hehe... Du skal få royalties! (ren løgn, men alt er lov i blogg og kjærlighet)

Britt M. sa...

hehehe. Åh, som jeg kjenner meg igjen. Har en mann som jeg ser fra soverommet mitt. Han lager alltid mat naken og var en underholdene avveksling når jeg leste til eksamen.

Anonym sa...

Syns berre det er kos eg.