mandag, september 04, 2006

B

Det er først når du mister noe du forstår hvor viktig det er for deg. Jeg pleide ikke å tenke noe særlig over det, det lå jo der immer (nå er jeg litt usikker på betydningen dette ordet besitter, synonymordboken min er ikke grei, men som du senere vil forstå, er opsjonene veldig innskrenket.) Greien er den, første tegn i den rekken med tjueni tegn vi bruker når vi skriver, fungerer ikke lenger på min pc. Oppførselen de siste uker vil kunne beskrives som lite koordineringsvillig, men nå når jeg åpnet Word stod den helt i beknip. Den er meldt ut og nekter å underordne seg.

Kun én ikkefungerende, i en rekke på tjueni, det er vel ikke så betydningsfullt, muligheten til å bruke de gjenværende tjueåtte ligger jo der, er muligens en refleksjon du nå fører, men jeg vil fortelle deg den røffe virkelighet: Det er utvilsomt helt utrolig hemmende å ikke lenger kunne bruke dette tegn. Store problemer med å formulere meg ønskelig, eller i det hele skrive noe som høres noenlunde fornuftig ut, er nå blitt en enorm prøvelse.

Det verste er selvfølgelig dette: Jeg er uten noen som helst ide for åssen jeg fikser dette. Burde jeg skru pc`en i biter? Åssen gjøres dette? Jeg håper virkelig, både for min egen skyld og de som leser dette, jeg håper virkelig problemet fikses så fort som overhode mulig, denne bloggen blir et slitsomt og tidskrevende prosjekt hvis jeg ikke får ordnet det. For ikke å nevne innleveringer. Det blir ikke lett, nei.

En time etter at dette ble skrevet:
Aaah, neglfil, en undervurdert oppfinnelse. Fungerer utmerket til å stikke ned mellom tastatur, særlig hvis du er relativt irritert og hardhent. Det skal sies at A fremdeles er utrolig treig, og du må bruke masse kraft for at den skal vise seg på skjermen, så dette kan bli slitsomt i lengden. Vet noen hva problemet kan komme av? (Nei, jeg pleier ikke å stikke neglfiler under tastaturet, så det kan ikke være dette.) Forøvrig, for de av dere som de siste dagene har måtte høre på undertegnede le seg gjennom utdraget fra Freuds "Drømmetydning"; redskapet var ikke tilfeldig valgt.

3 kommentarer:

døgnvill sa...

nå har jeg alltid visst at du ikke er særlig teknisk av deg..det påpeker jo din egen mor til stadighet, ved å overlate sånt ansvar til meg..neglfil og data..lille venn, selv du burde skjønne at det er en lite smart kombinasjon eller hva? vedder for at S'en snart slutter å fungere jeg:p

KjederMegPåJobb sa...

Finn en (gul) skrutrekker, dytt den ned i tastaturet og knekk ut bokstaven A, K og H. Brenn en BH, syng alfabetet i Qwerty-rekkefølge uten de bokstavene du fjernet, (selvfølgelig) og stem Nike i det uoffisielle regjeringsvalget til høsten. Alt mens du holder inne shift-knappen.

Verre er det ikke!
kilde

Britt M. sa...

Jeg er mest imponert over evnen til å skrive lang avhandling uten bokstaven a. Jeg er enda mer imponert over hvordan du klarte å få meg fiksert på hvor mange a'er jeg egentlig bruker i mine blogginnlegg, og hvor mange jeg kunne klart meg uten ved hjelp av en synonymordbok...