onsdag, desember 20, 2006

Ferien

Jeg bedriver totalt omsorgssvikt for bloggen min for tiden. Også i jula da, når man skal ta vare på de man er glad i. Det er nesten som den gangen broren min på da fem år, halvveis (vel, nesten) til hytta, forsiktig spurte foreldrene mine hvor Vilde var. Jo da, meg hadde de glemt hjemme. All bagasjen hadde de fått med seg, men meg var det ingen som tenkte på å huske å putte i bilen. Det smerter at denne historien faktisk er sann. Mamma blir alltid nokså flau hvis den kommer opp, så hun pleier å unnskylde det med at ”Du var så ny, var jo ikke vant til å måtte huske deg.”

Jeg vet virkelig ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Bloggen min er jo også ganske ny, så det blir nesten det samme. Bortsett fra at det ikke er det samme i det hele tatt. Bloggen min er ingen forsvarsløs, uskyldig, baby som ligger helt alene og forlatt hjemme. Det at jeg i det hele tatt prøvde å sammenligne den med det, er vel et tegn på at denne lille atskillelsen fra bloggen sikkert har vært sunt for meg.

Siden jeg nå merker at jeg rett og slett blir ganske bitter av å skrive om dette, vil jeg heller fortelle om noe langt koseligere. Jeg så ”The Holiday” i går. Jeg burde vel si at den var ganske dårlig, skulle jeg skrevet en seriøs anmeldelse måtte jeg ha gitt den, vel, nesten slakt. Men i og med at jeg absolutt ikke har noe ønske om å framstå som seriøs; den var faktisk helt fantastisk! Bortsett fra noen få ubetydelige detaljer, kan hele livet mitt relateres til den filmen. Ufattelig sterkt.

8 kommentarer:

Tine sa...

HAHAHAHAHA!

Hvor gammel var du?

Vilde sa...

Jeg var 3 mnd, så jeg var jo relativt ny. Men det er ikke god nok unnskyldning føler jeg. Det gjør litt vondt...

Anonym sa...

Nei, den der kan du bruke mange gange synes jeg...

Men hvor langt rakk de å dra, egentlig?

Seth sa...

They left you alone?!... wow, you can make them feel guilty for a very long time for that.

Anonym sa...

Føler dette er en essensiell del av den du har blitt, Vilde. Og det kan jeg si etter å ha kjent deg i fire måneder! takk for at du løp inn i meg på bokhandleren. god jul lissom

Leander sa...

Jeg koste meg også da jeg så the Holiday. Selv om jeg satt alene i en kinosal med mange andre ensomme videohandlere. Men jeg hatet Cameron Diaz og hadde lyst til å stappe popcorn i munnen hennes og teipe henne fast til en stol, så hun ikke kunne sprette så fælt.

Leander sa...

Det er forresten litt hemmelig at jeg koste meg da jeg så the Holiday, så det er fint om ingen leser i bloggen din på en stund. Ok?

Vilde sa...

Annikken: Jeg vet. Det er jo helt forferdelig. De kom seg ut mot Drammen.

Seth: Left me alone, FORGOT ME. And I tend to bring it up at the right time.

Sissel: Du har en gave, du ser mennesker. Du ser meg. I bokhandelen foreksempel. God jul!

Leander: Ja, Cameron Diaz var dårlig skuespiller, og dette sier jeg ikke fordi jeg er jente og sjalu på henne og Jude Law, dette sier jeg rett og slett fordi det er en objektiv sannhet. Du må ikke skamme deg fordi du koste deg. Den var jo fantastisk. Jeg gråt. Ok, det gjorde jeg ikke, men det er bare fordi jeg har samme problem som Cameron Diaz. Jeg klarer ikke å gråte. Men jeg kunne ha grått.