søndag, november 19, 2006

Blæsta Boka

Yo in the hood, bædæss ide å gi meg Slangordboka 2006. Eller en bra ide, hvis det er mine øyne som ser. Det er underlig hvor lenge den kan underholde meg. Man finner noe som passer i alle sammenhenger. Særlig er jeg glad i bokas mange eksempler:

Yeos: uttrykk som beskriver måten du reagerer på når du er oppnådd noe du er stolt eller overlykkelig over. F.eks. yeos jeg vant 300 kr på maskinen i går kan brukes istedenfor jackpot.
Køllevask: brukes ofte når du er overasket over noe: ”køllevask ska me ha prøve??”

Ellers er det fint å vite at hvis du blir kalt psyckbich, så er det litt verre enn bare å bli kalt bitch. Fint at noen definerer skillene en gang for alle. Også hyggelig å lese at jeg ikke er alene om Bangalabæo, min fantasivenn fra Afrika. Men det er særlig et ord jeg har litt problemer med, samtidig som jeg selvfølgelig er glad for å ha fått et ord til å dekke det relativt interessante, men kanskje ikke så velkjente, fenomenet: Kameltå: ytre kjønnslepper som bretter seg over g-strengen fra hver sin side. Aha.

Kan nevne at okidokiartishoki er blitt mitt nye favorittord, og at Fine Katrine betyr fint, bra, og merk: Det kan faktisk også sies til de som ikke heter Katrine også. Flott med slike presiseringer! Jeg kommer aldri til å klare å snakke igjen. Det er så mange bra valgmuligheter. Jeg blir rett og slett hemmet av alle mulighetene. Egentlig burde alle eie denne boka. Boken. Den er helt Lars lizzom.

Nei, jeg ser det nå, jeg klarer ikke med denne teksten å rettferdiggjøre denne bokas potensial. Den er for bra. Og jeg er på ingen måte ironisk. Jeg mener det virkelig, en fantastisk bok. Husk å skaffe deg 2006 versjonen da. Det kom en i 2005 også (vårt språk oppdateres hele tiden av en blomstrende utvikling), men den er sååå last year ass. Åh, må få med at i motsetning til hva man kanskje skulle tro så betyr ”jeg sverger” enkelt og greit: ”ikke kødd med meg, ellers banker jeg deg.” (Jeg sverger. LOL azz.)

4 kommentarer:

Kristin Storrusten sa...

Ikke hørt kameltå før? Det er det eneste av de uttrykkene jeg faktisk kan.
Lordx var som vanlig først: .

døgnvill sa...

Kameltå...vilde du må se the weather man. "do you know why they call you cameltoe? -Yes because I'm tough" ahaha fantastisk! Men anyways..dette høres virkelig ut som en bok for MEG!! eller hva tror du?

Vilde sa...

huff da, for en oppdragelse jeg har hatt som ikke kunne dette.

Og Emma, ganske så sikker på at det er en bok for deg, ja

Anonym sa...

Kameltå ja... bringer tilbake ubehagelige minner fra ungdomsskolen da gutta skulle være "kul". *grøss*