lørdag, september 30, 2006

Fra jente til kvinne, naiv ubelest til lærd intellektuell

Fremprovosert av å ha blitt forlatt alene hjemme for helgen, ble jeg plutselig voksen. Det skulle visst ikke mer til. I dag har jeg klatret opp på et av de syv fjellene, kommet hjem, bakt to brød, (ja, takk jeg vet det) vasket badet, ryddet rommet, vasket klær, spist nybakt brød og lest Morgenbladet, hørt på Thomas Dybdal og tenkt at det er fint med høst. Hvis dette fortsetter (og jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gjøre det) kanskje jeg skal stryke gardinene mens jeg leser litt Dostojevskij, og i kveld skal jeg ringe de gjenværende ti prosentene av nettverket mitt i Bergen, drikke litt rødvin og føre gode samtaler.

Midt i en god samtale skal noen ringe meg i en bedugget tilstand fra Kvarteret, og prøve å få meg med ut. Da skal jeg smile litt og riste rolig på hodet og minnes den tiden heller ikke jeg kjente betydningen av ordet konsekvenser, og jeg også kunne snurre bekymringløst rundt på studentpubene. Så skal jeg tenke at det er fint med minner, mens jeg lurer på hva jeg skal lage til middag i morgen, helst noe fisk, det er så lenge siden, før jeg tar med meg Magasinet på senga og løser kryssord til jeg sovner.

5 kommentarer:

KjederMegPåJobb sa...

Jeg mener jeg ble voksen når jeg ga bort playtstationen min. Men etter å ha lest dette føler jeg meg ung igjen.

Takk!

Seth sa...

I'm impressed- the walking, the reading, the bread. If only it was possible to be like that every day. I manage to get that much done in a day maybe once a month, and I'm actually supposed to be grown up.

You can shake your head slowly and go back home this time, but we both know the genie has to come out of the bottle sooner or later!..

døgnvill sa...

bakt brød sa du?? uten å brenne de?? jeg er rett og slett målløs...

Vilde sa...

Isak: Gleder meg at ungdommen er høflige, ingen ting å takke for.

Seth: Yep, I`m really impressing;) I`m afraid you might be right.

Emma: Tror du jeg noen gang brenner brød igjen etter Arvid-episoden? Jeg har fremdeles problemer med å sove om nettene!

Anonym sa...

Hmmm... Har du brødbakemaskin?