torsdag, august 31, 2006

du er fantastisk! - hjelp til selvhjelp 2

Jeg begynner å lure på om noen prøver å fortelle meg noe viktig. Dog har jeg alltid vært dårlig på å ta hint, og velger fremdeles å helle til at det er tilfeldighetene som styrer. I dag var jeg i bokhandelen. Det første jeg (bokstavlig talt) gikk inn i var en bred hylle med en ny bokserie. Her inntreffer det jeg velger å se på som en tilfeldighet, (andre kunne kanskje velge å se på det som beviset på Guds eksistens, og at han prøver å kommunisere noe viktig) bokserien har det klingende navnet "hjelp til sjelhjelp." Dette er dagen etter at jeg har blogget ut frustrasjonen over nettopp dette emnet, hvor jeg selv, muligens med en litt mer ironisk undertone, har brukt omtrent samme tittel. Jeg vil gjerne benytte anledningen til å nevne noen av bøkene i serien:

  • "Gi av deg selv" (Det er så fint å kunne gi av deg selv, du sitter inne med så mange gode ressurser som du kan dele med andre!)
  • "Du er ikke ensom" (Ja, sånn har jeg ikke tenkt på det før, når du sier det...ja, da er jeg jo ikke det!)
  • "Spis for å leve" (Ja, tro det eller ei, det er flott å ha et godt og naturlig forhold til mat!)
  • "Du er verdifull" (Ja, så sannelig, jeg er verdifull! Takk lille bok, for at du får meg til å innse det!)
  • "Fred i hjertet og på jorden"

I rest my case.

Det skal også sies at jeg nesten falt for fristelsen til å kjøpe samtlige titler, men en venn av meg er eier av boka "Du er ok, jeg er ok." Den får holde foreløpig.

Ingen kommentarer: